מאבק השבת החדש בירושלים: פרויקט השכרת אופניים

ארי וידר No Comments on מאבק השבת החדש בירושלים: פרויקט השכרת אופניים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עוד לא תמו המאבקים על פתיחת היס פלנט בירושלים, וכבר מנהלים נציגים חרדים מאבק חדש נגד פריצה נוספת בחומת השבת.

בכוונת עיריית ירושלים להקים מיזם להשכרת אופניים בירושלים בדומה למיזם התלת אופן בתל אביב, שבמסגרתו יכולים התושבים לשכור מעמדות ברחבי העיר אופניים לצורך התניידות ברחובות העיר.

אולם נציגים חרדים חוששים כי המיזם צפוי להוות חילול שבת המוני.

נציג דגל התורה במועצת העיר אליעזר ראוכברגר מתנגד ליוזמה להפעיל את המיזם גם בשבת ואמר בגלי צה"ל כי "אין שום צל של ספק שאנחנו רואים את זה בחומרה רבה ביותר. אנחנו נעשה כל מה שאפשר כדי למנוע את הדבר הזה. אני יודע שיש כאלה מיזמים בתל אביב ובמקומות אחרים, אבל ירושלים היא לא תל אביב, ירושלים היא עיר קודש – ככה היא צריכה להתנהל, ככה היא צריכה להיות".

וכמובן שבקרב הסיעות החילוניות לא אוהבים את ההתנגדות של הנציג החרדי ובתגובה אמר סגן ראש העיר מסיעת ירושלמים, תמיר ניר, כי "לא יתכן שיהיה מי שינסה בעקביות – פעם אחר פעם – לכפות על אחרים את השבת שלו ולנסות להשפיע על איך אנשים אחרים מציינים את השבת שלהם. אנחנו בסיעה נלחמנו ונמשיך להילחם על החופש של כל אוכלוסייה".

גם בתנועת חדו"ש מיהרו להגיב בחריפות נגד ההתנגדות ואמרו ש"כל פעם שאתה חושב שהמפלגות החרדיות אינן יכולות להיות קיצוניות יותר, הן מלמדות אותך שאין גבול לקנאות. לא ירחק היום שיהדות התורה תדרוש למנוע סלילת כבישים והקמת בתים מחשש שיחללו בהם שבת".

סמנכ"ל התנועה שחר אילן הוסיף "נראה שהמאבק במתקני האופניים יתפוס מקום של כבוד בצמרת המאבקים חסרי ההיגיון. לעובדה שהאופניים יכולים לחסוך תנועת מכוניות רבה, זיהום אויר וחילול שבת אין כמובן כל משמעות".



0 תגובות